Savarankiškai važiuojantis sunkvežimių paleidimas „Waabi“ bendradarbiauja su „Volvo Autonomical Solutions“ kartu kurti ir dislokuoti autonominius sunkvežimius-svarbų etapą, nes jis priartėja prie komercinio paleidimo.
Tie kaklaraištis taip pat žymi antrąją „Volvo“ partnerystę, kuria kartu su startuolio partneriu kartu sukuriama „Savarankiškų platformų“. 2024 m. Gegužės mėn. „Volvo“ kartu su „Aurora Innovation“ kartu su „Volvo VNL“ autonominiu sunkvežimiu atskleidė.
„Waabi“ naudos tą patį sunkvežimį, tačiau jame bus „Waabi“ technologijos, įskaitant savo jutiklių rinkinį, „Compute“ ir „Waabi“ tvarkyklės programinę įrangą.
„Dabar turime viską, ko reikia norint išplėsti savo produktą“, – „TechCrunch“ pasakojo Raquelis Urtasunas, „Waabi“ įkūrėjas ir generalinis direktorius. „Mes turime naujos kartos„ AV 2.0 “technologiją, mes turime požiūrį, kuris yra daug efektyvesnis kapitalui ir daug greitesnis kelias į rinką“.
„Waabi“ per ateinančius porą mėnesių planuoja paleisti komercinius pilotus su „Volvo“ pastatytais sunkvežimiais Teksase, o 2025 m. Pabaigoje planuojama demonstracija be vairuotojų viešuose keliuose.
„Urtasun“ duomenimis, netrukus vyks visiškai komercinis paleidimas – tiesiogiai tarp klientų depo nuo pirmosios dienos, o ne per terminalus – netrukus po to vyks.
Urtasunas, anksčiau dirbęs „Uber ATG“ vyriausiojo mokslininko pareigas prieš pradėdamas WAABI 2021 m., Teigia, kad sukūrė AI modelius, kurie gali pagrįsti žmogų, o tai savo ruožtu pagreitina komercinę diegimą ir sukuria efektyvesnę sistemą. Ji samprotavo, kad geresnės kokybės AI reikės daug mažiau duomenų ir apskaičiuoti, kad suprastų ir reaguotų į jį supantį pasaulį.
„WAABI“ rėmėsi savo modeliavimo technologija, kad ne tik išbandytų ir mokytų savarankiško vairavimo technologiją, bet ir padėtų kurti sunkvežimius OEM integracijai. „Startup“ 2022 m. Pristatė savo pirmąjį specialiai sukurtą sunkvežimį-su jutikliais, skaičiavimais ir programine įranga, įmontuota surinkimo linijoje.
Priešingai, konkurentų „Kodiak“ robotika sukūrė savarankiško vairavimo sistemą, apimančią visą nereikalingą aparatūros ir programinės įrangos sistemą, tačiau nėra susieta su vienu gamintoju. „Urtasun“ yra labiau suinteresuotas integruoti „Waabi“ vairuotoją į autonominius sunkvežimius gamyklos lygiu, netrukdant OEM surinkimo linijai.
„Urtasun“ mano, kad tai yra geriausias būdas sukurti saugų, patikimą produktą.
„Waabi“ partnerystė su „Volvo“ remiasi automobilių gamintojo strateginėmis investicijomis į startuolį prieš dvejus metus per savo rizikos armiją, „Volvo Group Venture Capital“. Vėliau „Volvo“ dalyvavo 200 mln.
„Volvo“ statys „Waabi“ sunkvežimius savo gamybai paruoštoje vietoje Virdžinijoje. „Urtasun“ teigė, kad pirmoji „saujelė“ 2025 m. Ateis iš surinkimo linijos ir tikisi, kad ji tikisi, kad maždaug dvejų ar trejų metų laiko tarpas pasieks apimties skalę.
Per tą laiką „Urtasun“ taip pat pažymėjo, kad kapitalo efektyvumas bus „absoliutus būtinas“, kad šioje pramonėje būtų sėkmingas. Ji sako, kad Waabi „pirmasis požiūris“ reiškia, kad startuolio kapitalas turi patekti į be vairuotojo paleidimą, bus „maža dalis to, ką matote šiandien pramonėje“.
Iki šiol „Waabi“ surinko 282 mln. USD už „Pitchbook“ duomenis, o Urtasun sako, kad startuoliui užtenka, kad viešuose keliuose ir už jos ribų būtų pradėta operacija be vairuotojo. Pagrindiniai jos konkurentai „Aurora“ ir „Kodiak“ surinko atitinkamai 3,46 milijardo ir 243 milijonų dolerių.
„Aurora“ planuoja iki balandžio mėnesio pradėti be vairuotojo komercinio sunkvežimio operaciją, o praėjusį mėnesį „Kodiak“ pristatė savo pirmuosius autonominius sunkvežimius komerciniam partneriui, kuris juos naudos visureigių operacijoms.
„2025 yra sunkvežimių metai; Tai yra „Padaryk tai“ arba „Sulaužykite IT“ situaciją “, – teigė Urtasunas. „Manau, kad bus daugiau konsolidacijos“.
Žaidime neliko daug žaidėjų nuo tada, kai „Entrark“ ir „Tusimple“ uždarė, o Waymo pristabdė savo autonomines sunkvežimių ambicijas.
Paklaustas, ar Waabi svarsto susijungimą ar įsigijimą, Urtasun atsakė: „Visiškai ne. Krovikliai yra tik pradžia. Mes padarysime daug daugiau nei sunkvežimių – robotaksės, sandėlio robotikos. Aš turiu nepaprastai didelius bendrovės planus, ir mes liksime visiškai nepriklausoma įmonė. “


