Šiame straipsnyje apžvelgsime viską, ką reikia žinoti apie siūlomus fragmentus ir kaip optimizuoti svetainės turinį, kad būtų kuo geriau matomas.
Kas yra siūlomas fragmentas?
Jei ieškote „Kas yra SaaS SEO?“, pastebėsite, kaip „Google“ pateikia tiesioginį, glaustą ir įžvalgų atsakymą į jūsų paieškos užklausą. Šis atsakymas yra visų kitų paieškos sistemų reitingavimo puslapių (SERP) viršuje ir yra žinomas kaip „pateiktas fragmentas“.
Nulinėje pozicijoje siūlomi fragmentai yra naudingi ne tik atsitiktiniams ieškantiems pagrindinio atsakymo, bet ir patyrusiems rinkodaros specialistams, ieškantiems būdų pralenkti konkurentus, pritraukti tikslinį srautą ir padidinti paspaudimų bei konversijų skaičių.
Semrusho tyrimas rodo, kad 19 % „Google“ raktinių žodžių turi panašų fragmentą. Jie dažnai rodomi naudojant ilgalaikius raktinius žodžius, pateikia tikslius atsakymus į ieškančiųjų užklausas, skatina juos apsilankyti jūsų svetainėje, tyrinėti kitus tinklalapius bei turinio dalis ir galiausiai prisiregistruoti gauti nemokamą bandomąją versiją, jei ras jūsų atitinkamas produktas.
Todėl, kaip SEO profesionalas, turite siekti, kad būtų rodomi fragmentai, kurie į jūsų svetainę pritrauktų didelio srauto.
Taigi, siūlomas fragmentas yra apibendrinta turinio dalis, esanti „Google“ SERP viršuje, kuri informatyviausiu, bet trumpesniu būdu atsako į vartotojo užklausą. Fragmentas renka informaciją iš aukščiausio rango turinio dalių, kurios pateikia tikslius, informatyvius ir glaustus atsakymus į naudotojo užklausą.
Štai pavyzdys. 👇
„Google“ nuomone, viršuje pateiktas atsakymas yra teisingas ieškančiam asmeniui, o jo ketinimai rodomi kaip funkcijos fragmentas.
Panašių fragmentų tipai
Yra keturi tipai, pagal kuriuos galima taikyti optimizuojant tinklaraščius, kad jie būtų įtraukti į svarbiausius fragmentus.
Pastraipos fragmentai
Anot Semrush, pastraipų fragmentai turi „40–50 žodžių arba maždaug 300 simbolių“, o 70 % siūlomų fragmentų yra pastraipos tipo.
Dauguma pastraipų fragmentų atrodo kaip „kas“ ir „kodėl“ paieškos užklausos, nurodančios, kad jos yra informacinės.
Suženklinti arba sunumeruoti funkcijų fragmentai
Šio tipo fragmentas paprastai rodomas pagal „kaip“ ir „kas“ paieškos užklausas, į kurias reikia atsakyti nuosekliu formatu arba kaip elementų sąrašas. Sąrašo fragmentai gali būti rodomi dviem būdais:
- Sutvarkyti sąrašai yra sunumeruoti sąrašai, kuriuose rodomi reitinguoti elementai arba žingsniai.
- Netvarkomi sąrašai yra sąrašai elementų, kurie nėra reitinguojami tam tikra tvarka.
Lentelėje pateikiami fragmentai
„Google“ ištraukia lentelės fragmentus, skirtus duomenims, kurie turi būti rodomi eilutėse ir stulpeliuose, pvz., kaina, dydis, datos, mokesčių lentelės, metai ir pan. Lentelių tipai su fragmentais turi vidutinis iš penkių eilučių ir dviejų stulpelių.
Vaizdo įrašo fragmentai
Nulinėje pozicijoje esantys vaizdo įrašai dažniausiai rodomi pagal „kaip“ paieškos užklausas. Jų trukmė yra vidutinė 6 minutes ir 39 sekundes.
Kodėl verta ieškoti siūlomų fragmentų?
Pradėkime nuo skaičių, kad suprastume, kodėl reikia ieškoti siūlomų fragmentų.
- Tai rodo Ahrefso dviejų milijonų fragmentų tyrimas 30,9 % rodomų fragmentų užima pirmąją poziciją.
- „EngineScout“ apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 3 500 nuolatinių „Google“ naudotojų, atskleidė, kad buvo gauta svarbių fragmentų 35,1 % visos paspaudimų dalies.
- Remiantis Semrush pranešimais, 5,53 % visų užklausų turi panašų fragmentą.
- „Semrush“ atliktas 10 000 SERP, pritaikytų „iPhone X“ ir „Google Pixel“ ekranų dydžiams, tyrimas parodė, kad daugiau nei 50 % mobiliųjų telefonų ekranų yra padengti svarbiu fragmentu.
Be šių statistiniais duomenimis pagrįstų teiginių, turite taikyti pagrindinius fragmentus dėl kelių kitų priežasčių:
- Norėdami reitinguoti aukščiau. Pažymėtas fragmentas yra aukštesnis nei 1 paieškos rezultatas „Google“ SERP. Pažymėtas fragmentas yra pirmas dalykas, į kurį žiūri ieškotojas. Teminiai fragmentai suteikia jūsų prekės ženklui pirmųjų pranašumų. Jei ieškotojui patinka turinys, tikėtina, kad jis nenagrinės kitų kūrinių, o tai reiškia didžiulį pranašumą prieš konkurentus.
- Užfiksuojate reikšmingesnę SERP dalį. Panašūs fragmentai yra didesni nei standartinės nuorodos SERP. Todėl labiau tikėtina, kad patrauksite vartotojų dėmesį.
- Jūsų patikimumas šokteli. Kai „Google“ nusprendžia cituoti jūsų tinklaraščio įrašą, ji akimirksniu parodo, kad jūsų svetainė yra patikimas informacijos šaltinis – puikus socialinio įrodymo šaltinis.
- Labiausiai tikėtina, kad pritraukiate potencialius klientus. Panašus fragmentas dažniausiai rodomas ilgos uodegos raktiniams žodžiams, nurodant konkretų tikslą tam tikrame pardavimo kanalo etape. Taigi pritraukiate auditorijas, kurios greičiausiai atliks konversiją.
Dabar, kai žinote, kodėl labai svarbu optimizuoti straipsnius, kad jie būtų rodomi, pereikime prie kaip.
Kaip optimizuoti siūlomus fragmentus
Uždirbdami išskirtinius fragmentus atsidursite dėmesio centre, nepaisant jūsų straipsnio pozicijos SERP. Kai suformatuosite svetainės turinį, siūlomą fragmentą galite pakeisti savo.
Štai kaip galite tai padaryti.
1. Pradėkite nuo SERP analizės, kad rastumėte fragmentų galimybes
Išanalizuokite SERP, kad surastumėte fragmentų galimybes. Štai žingsniai:
- Pažiūrėkite į SERP rezultatus.
- Suskirstykite juos į kategorijas pagal tikslinės auditorijos ketinimus.
- Perskaitykite šias turinio dalis ir nustatykite informacijos spragas, kurių jūsų turinyje trūksta.
- Pašalinkite šias spragas ir patobulinkite esamas dalis.
💡Pro patarimas. Panašaus fragmento tipą palikite tą patį kaip esamo. Jei bandysite optimizuoti pagal kitą tipą, „Google“ greičiausiai pasirinks dabartinį reitingo tipą. Pavyzdžiui, venkite optimizuoti suženklintą fragmentą, kai dabartinis yra pastraipa.
2. Optimizuokite ilgalaikiams raktiniams žodžiams
Remiantis Semrusho tyrimu, „55,5 % raktinių žodžių, sudarytų iš 10 žodžių, buvo nurodytas fragmentas“.
Taikymas pagal ilgas ir nesudėtingus raktinius žodžius, o ne labai konkurencingus raktinius žodžius, leidžia lengviau laimėti siūlomą fragmentą. Be to, kaip aptarta aukščiau, ilgauodegiai raktiniai žodžiai atspindi vartotojo paieškos tikslą.
Kai suprasite, ko vartotojas ieško, pateikite jam reikalingą turinį – vaizdo įrašą, palyginimo lentelę arba tikslų apibrėžimą.
3. Sutelkite dėmesį į klausimus ir atsakymus
Pagrindinis siūlomo fragmento tikslas yra pateikti greitus ir vertingus atsakymus į vartotojų užklausas, pvz., paaiškinimus dėl Shopify 1099 mokesčių formų el. prekybos įmonėms, o geriausias būdas tai pasiekti yra paskelbti klausimų ir atsakymų turinį.
Remiantis Semrusho tyrimu, maždaug 29 % raktinių žodžių, kurie suaktyvina siūlomus fragmentus, yra pagrįsti klausimais – „kaip“, „kodėl“, „kas“, „ar“, „galiu“, „daryti“ ir kt. Šie raktiniai žodžiai nurodo informacinio turinio paiešką, į kurią ieškomi fragmentai.
Norėdami lengvai įtraukti klausimais pagrįstą turinį, įtraukite klausimus į pavadinimą ir antraštes arba į tinklaraštį įtraukite DUK skyrių. Pavyzdžiui, jei rašote kūrinį skirtuose serveriuose, galite pavadinti jį „Kas yra skirtas serveris? taikyti pagal siūlomą fragmentą.
💡Pro patarimas. Patikrinkite Google Žmonės taip pat klausia skyrių, Reddit, AlsoAsked, AnswerThePublic ir Quora, kad rastumėte atitinkamų klausimų. Atsakykite į klausimą, susijusį su pagrindiniu tiksliniu raktiniu žodžiu, tada atsakykite į susijusius klausimus.
4. Sužinokite, kas šiuo metu reitinguojama
Išanalizuokite savo svetainę ir nustatykite raktinius žodžius, pagal kuriuos šiuo metu reitinguojate. Pažvelkite į „Google Search Console“ ir naudokite SEO įrankius, pvz., „Ahrefs“, kad surastumėte raktinius žodžius, pagal kuriuos galite laimėti svarbius fragmentus.
Be to, patikrinkite konkurentų svetaines, kad surastumėte raktinius žodžius, pagal kuriuos jie reitinguojami, ir gautumėte optimizavimo idėjų.
Naudodami Ahrefs galite lengvai stebėti raktinius žodžius, kurie suaktyvina siūlomus fragmentus:
- Peržiūrėkite savo Natūralūs raktiniai žodžiai ataskaita.
- Spustelėkite ant SERP funkcijos filtras.
- Pasirink rodomas fragmentas parinktį iš išskleidžiamojo meniu.
- Pridėti padėtis filtruokite nuo 1 iki 1 ir spustelėkite taikyti.
5. Kurkite geros struktūros turinį
Be turinio kokybės ir rašymo stiliaus, norint optimizuoti pateiktą fragmentą, labai svarbu gerai susisteminti turinį. Remiantis tyrimais, 66 % struktūrinių straipsnių rodomi „Google“ SERP kaip pagrindiniai fragmentai.
- Naudokite aprašomąsias antraštes, kuriose yra ilgauodegių ir į klausimus panašūs raktiniai žodžiai su H1, H2, H3 ir H4 antraštės žymomis.
- Naudokite trumpus sakinius, kad optimizuotumėte pastraipų fragmentus.
- Jei konkrečioje užklausoje pateikiamas su ženkleliais pažymėtas fragmentas, sukurkite atsakymą kaip ženklelių sąrašą.
- Pridėkite atitinkamų vaizdų kartu su fragmentų užklausomis, pagal kurias norite atsakyti.
- Į svetainę įtraukite naudotojų sukurto turinio, kad sumažintumėte atmetimo rodiklį. Tai padės jums pranešti „Google“, kad tinklaraštis yra labiau susijęs su ta konkrečia užklausa.
6. Kurkite aiškų ir skaitomą turinį
Semrusho tyrimas rodo, kad mažiausiai 1 100 žodžių turinyje dažnai priskiriami rodomiems fragmentams.
Naudoti apverstos piramidės formatas sukurti išsamius, bet glaustus atsakymus. Šiame formate jūs pateikiate esmines detales, o visa kita – vėliau. Žvelgiant iš SEO perspektyvos, jis iškart parodo skaitytojams, ko jie nori.
- Jei norite optimizuoti lentelės funkcijų fragmentą, būkite glaustas: pateikite skaitytojui jam suprantamą informaciją iš pirmo žvilgsnio.
- Norėdami optimizuoti pastraipos funkcijos fragmentą, rašykite objektyviai, be jokios asmeninės nuomonės.
- Skaitomumas yra esminis turinio veiksnys. Net pati naudingiausia informacija nėra naudinga, kai jūsų auditorija negali suprasti. Patikrinkite skaitomumą naudodami įvairius testus, pvz., „Flesh-Kincaid“. Šio testo skaitomumo balai yra nuo 0 iki 100, o aukštesni balai reiškia, kad tekstą lengva skaityti. Grammarly ir Yoast naudoja Flesh-Kincaid skaitomumui įvertinti.
7. Įdiegti SEO taktiką
Padėkite „Google“ suprasti jūsų turinio puslapį, taikydami SEO taktiką, kuri puikiai tinka rodomiems fragmentams.
- Pavadinimo žyma. Naudokite antraštės analizatorių, pvz., Coschedule, kad sukurtumėte patrauklią ir patrauklią pavadinimo žymą, atitinkančią jūsų poreikius.
- Meta aprašymas. Parašykite į vartotoją orientuotą, konkretų raktinį žodį ir patrauklų metaaprašą per 155–160 simbolių, kad sulauktumėte daugiausiai paspaudimų.
- Įterpti nuorodas. Įterpkite vidines nuorodas, kad padėtumėte „Google“ nustatyti svarbiausius jūsų svetainės puslapius, ir pridėkite patikimų išorinių nuorodų, kad padidintumėte turinio patikimumą.
- Vaizdo altiniai atributai. Pasak Semrush, „Google“ vaizdų paieškos sudaro 22,6 % visų paieškų. Būtina atsižvelgti į vaizdo SEO. Pridėkite aprašomąjį alternatyvųjį tekstą savo turinio vaizdams, kad padėtumėte „Google“ suprasti, apie ką vaizdas.
Panašių fragmentų turinio optimizavimas, ką reikia ir ko negalima
Baigkime papildomu lentele, nurodančia, ką turėtumėte daryti, kad optimizuotumėte turinį, kad gautumėte panašų fragmentą, ir dalykų, kurių reikia vengti.
DOs | DONT |
---|---|
✅ Pridėkite teiginį „yra“ ir antraštę. Pavyzdžiui: „Kas yra XYZ?” Atsakymas: „XYZ yra procesas…“ | ❌ Naudokite „aš“ ir „mes“, nes jie nurodo šališką turinį |
✅ Kruopščiai apibrėžkite temą 2–3 sakiniais | ❌ Fragmento tekste pridėkite prekių ženklų pavadinimus |
✅ Jei norite ilgo turinio (3 tūkst. žodžių ir daugiau), pridėkite TOC | ❌ Sumaišykite turtingus ir svarbiausius fragmentus |
✅ Naudokite HTTPS, kad nurodytumėte svetainės saugumą paieškos sistemoms | ❌ Sudėtingos URL struktūros. Pastaba: naudokite trumpą URL (3–4 žodžius) |
✅ Įveskite datas į savo turinį, kad sumažintumėte painiavą ir sukurtumėte pasitikėjimą | ❌ Rašydami sunumeruotus arba su ženkleliais pažymėtus sąrašus, pridėkite per daug raktinių žodžių ir pasikartojančio turinio |
Išvada
Panašūs fragmentai yra puikus būdas padidinti natūralų srautą. Jie patraukia jūsų ieškotojo dėmesį pateikdami ieškomą informaciją per 40–45 žodžius. Trumpai tariant, siūlomi fragmentai siūlo greitus atsakymus, padidina natūralius reitingus, prekės ženklo matomumą ir srautą.
Jei jums įdomu, kaip optimizuoti siūlomus „Google“ fragmentus, sukurkite įžvalgų turinį, kuris tiesiogiai atsakytų į naudotojų užklausas. Vadovaukitės geriausios SEO praktikos pavyzdžiais, kad padidintumėte tikimybę laimėti siūlomus fragmentus.
Galiausiai nustatykite realistiškus lūkesčius, nes reikia laiko, kad būtų apsaugoti siūlomi fragmentai.